reklama

Prosba o kúsok chleba

Dnes ráno som stretol pri ceste do práce muža na ulici, bezdomovca, ktorý sa ponúkol, že mi pride za kúsok chleba alebo pár drobných pomôcť s akoukoľvek prácou na záhrade alebo s čímkoľvek, čo budem potrebovať okolo domácnosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (12)

Žiaľ, nemal somčo tomuto, inak veľmi zdvorilo a sympaticky vyzerajúcemu pánovi popäťdesiatke ponúknuť, tak som premýšľal, čím by som ho aspoň trošička potešil.Chcel som mu dať nejakú malú finančnú podporu, pár drobných, na ten kúsok pečiva, no zaskočil ma tým, že on peniaze od ľudí neberie, ak sa im nemá akoodvďačiť. Tak som si aspoň vypočul jeho príbeh a je smutné, čo dokážuniektorí ľudia urobiť, aby za každú cenu získali majetok iného.

Dlhé roky žils nevládnou manželkou v domčeku s veľkým pozemkomv okrajovej štvrti mesta. Deti sa odsťahovali a žili so svojimirodinami na opačnom konci republiky a stretával sa s nimi iba naVianoce, či Veľkú noc. Medzi obyvateľmi a priateľmi bol obľúbenýa mnohí mu po smrti najmilovanejšej ženy, veľmi ochotne pomáhali, či užpri starostlivosti o záhradu alebos drobnými prácami v domácnosti.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Jedného dňa sa do susedného domu,ktorý predala rodina po zosnulej staršej pani, prisťahoval „pánveľkopodnikateľ“ z neďalekého mesta, vraj tam chce mať skôr len vikendovýdomček. Časom sa „domček“ stal klasickou slovenskou krčmou, neskôr herňous barom a pán podnikateľ dostal zálusk aj na záhradu a pozemkynášho milého pána.

Príbeh pokračovala iste si sami domyslíte s akým koncom....Škoda je rozoberaťpodrobnosti a fakty, ale isté je, že keď niekto prahne po majetku iného,nájde si všetky spôsoby, naoko právne a morálne čisté, aby dokázal získaťza pár drobných majetok niekoho, kto naň desaťročia tvrdo šetril a odtŕhalsi od úst.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

„Hanba minedovolila zostať u suseda, ktorý mi ponúkal pomoc po tom všetkoma ani deťom som nechcel zostať na príťaž, tak som tu na ulicia zvykám si byť šťastný!“, boli posledné slová, s ktorými sa tentoveselý pánko so mnou rozlúčil a verím, že to nebolo naposledy, čo som hostretol.

Iste si poviete,ako som mohol uveriť príbehu neznámeho človeka z ulice, ktorý ktovie akoprišiel o majetok a teraz sa snaží upútať pozornosť a súcitostatných. Ja som uveril, bez najmenších pochybností, lebo za niektorých ľudíhovorí ich srdce... a niektorým srdce dovolí, aby „dopomohli“ blížnym prosiťna ulici o kúsok chleba....

Ján Grúň

Ján Grúň

Bloger 
  • Počet článkov:  11
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Večný optimista, ktorý chce priniesť trošička pokoja a kľudu do uponáhľaných dni Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu